Tworzenie logo nie jest prostym zadaniem. To wręcz sztuka, która wymaga dużej dawki wiedzy, doświadczenia i praktyki. Dowiedz się, o czym należy pamiętać, jeśli stoisz przed zadaniem twojego pierwszego logo oraz jak je tworzyć!
Zobacz też: http://www.psfs.pl/jak-stworzyc-logo/
Zanim stworzysz logo
Proces tworzenia logo zaczyna się tak naprawdę dużo wcześniej niż w momencie kreowania tego konkretnego znaku. Pamiętaj, że aby coś namalować, wykreować, stworzyć – musisz wiedzieć co to ma być. W tym celu należy odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania. Dotyczą one głównie tego dla kogo będzie to logo (firmy czy osoby); czym zajmuje się dana marka, która potrzebuje logo; jaka jest misja tej marki. To takie trzy kluczowe pytania, na jakie należy sobie odpowiedzieć i uzyskać informacje na ich temat. Warto wypisać je sobie na kartce, aby widzieć je obok siebie.
Kolejnym krokiem jest pozyskanie brand booka od marki lub stworzenie go – jeśli logo chcesz stworzyć na swoje potrzeby. Brand book to inaczej księga marki, która zawiera identyfikację marki – kolory, jakie używa, czcionki, fonty. To nimi należy posłużyć się w logo. Może być też tak, że logo tworzysz na swoje prywatne potrzeby, wówczas taka profesjonalna księga znaku nie jest konieczna, ale ważne, aby dysponować kolorem marki i czcionkami. Wówczas zwyczajnie łatwiej jest tworzyć logo. Może być też tak, że marka zgłasza się do Ciebie i nie posiada brand booka, a twoim zadaniem jest opracowanie logo i jednocześnie takiej księgi. Wtedy musisz zastanowić się, jakie kolory i czcionki najlepiej odzwierciedlą misję i specyfikę marki.
Czas na logo
Jeśli masz już kolory i czcionki marki, znasz jej misję, wiesz czym się zajmuje itp. możesz przystąpić do tworzenia logo. Tutaj są dwie szkoły. Jedni zdecydowanie wolą szukać inspiracji, zanim przystąpią do szkicowania wstępnych projektów. Inni rysują projekty ręcznie na kartce. Bez względu na to, warto wykonać jedno proste zadanie. Na kartce wypisz wszelkie skojarzenia, jakie masz o marce z uwzględnieniem informacji o niej. Dzięki temu w twojej głowie powstaną pierwsze pomysły i koncepcje logo.
Podczas tworzenia logo, pamiętaj o jednej złotej regule. Mówi ona, że im mniej tym lepiej; im prostsze logo i bardziej minimalistyczne tym bardziej profesjonalne.
Przeczytaj też: http://www.lifebox.pl/o-zywieniu-kota-rzeczy-o-ktorych-byc-moze-nie-wiesz/